Forstå mer…

Det presise spørsmålet

Vi vet hvilke spørsmål som bør stilles for at virksomheten kan bruke resultatene.

Vi har utviklet over 1000 spørsmålbatterier for offentlige virksomheter, frivillige organisasjoner, idrettsklubber, ingeniørkonsulenter, regnskapsfirmaer, IT-bedrifter, grossister, håndverkere, designbyrå, etc.

Vi vet hvilke spørsmål som bør stilles, og hvilke spørsmål som er relevante for de som skal svare.

Det markedsledende verktøyet

Vi vet at det er vanskelig å få svar når man sender undersøkelser på epost. Svaropplevelsen skal være en del av merkevarebyggingen til selskapet. Derfor gjennomfører vi alle våre undersøkelser på markedsledende verktøy.

Det betyr at design og funksjonalitet skal bidra til at respondenten fullfører undersøkelsen, ikke at han faller av underveis. Derfor tør vi også å si at vi skal få “alle i tale”.

Den fornuftige metoden

Vi lytter til 20 000 innspill hvert år.

For å finne den riktige metoden i innsamlingsarbeidet, lytter vi til kundens behov, og søker på bakgrunn av dette den mest optimale metodebruken.

Vi gjennomfører dybdeintervju, nettbaserte intervju, telefonisk intervju, fokusgrupper og senior mystery shopping.

Det viktige etterarbeidet

Vi leser gjennom alle innspill, gjør grundige analyser og presenterer disse på måter som gjør at virksomheten kan sette i verk konkrete handlinger.

Vårt mål er å bidra til forretningsutvikling og innovasjon, og gjøre det enklere for bedriftsledere å ta økonomisk riktige beslutninger.

Det sentrale for suksess

Virksomheter som samarbeider med oss opplever økt tilfredshet - enten blant kunder eller ansatte.

En viktig suksessfaktor er et tett samarbeider med ledelsen, og at vår metodikk forankres i den interne strategien.

Det handler om å gjøre hele organisasjonen markedsorientert.

Moment Analyse

Moment Analyse er et uavhengig strategi- og analyseselskap, som ble etablert i 2013. Vi har høy metodisk kompetanse og lang erfaring med å samarbeide med virksomheter for å utvikle ulike deler av virksomheten. Alt fra utforming av spørrerammer og analyse, til anvendelse av resultater.

Vi er svært opptatt av skreddersøm. Det betyr at vi tilpasser et hvert prosjekt til den organisasjonen vi samarbeider med ved hjelp av tett samarbeid og god dialog.

I tillegg har vi lisens på det markedsledende survey-programmet Forsta og de ressursene som tilbys av dem (survey-design og rapporteringsløsningen).